Yhteydenottopyyntö ja sähköinen asiointi

Vantaan Työterveysliikelaitos

Hyvä työterveyshuollon asiakas, tervetuloa sähköiseen asiointiin

Annettuasi tarvittavat tiedot arvioimme asiasi kiireellisyyden ja olemme Sinuun yhteydessä samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Tarjoamme sinulle vastaanottoaikaa tai ohjaamme sinut muuhun hoidon aloitukseen tekstiviestillä tai puhelimitse.

Muistathan tarkistaa työnantajaltasi, mitä palveluita työnantajasi työterveyshuollon sopimukseen kuuluu. Huomioithan, että antamasi tiedot voidaan tallentaa potilastietojärjestelmään.

TÄRKEÄÄ! Jos vaivasi on äkillinen tai voimakas, ota yhteyttä suoraan alueesi päivystykseen tai hätätapauksessa yleiseen hätänumeroon 112.

1 Valitse yhteydenottosi syy

Ohje: Täytä kaikki ylläolevat kentät ennen jatkamista.

Ohje: Siirry seuraavaan vaiheeseen.

2 Kosketa pääasiallisen vaivasi sijaintia

Valitse pääasiallisen vaivasi sijainti. Mikäli sinulla on useampia vaivoja, jonka vuoksi hakeudut hoitoon, ilmoitathan tästä myöhemmin kohdassa 5. Mikäli vaivallasi ei ole selkeää sijaintia (esim. kuume), paina "Ei selkeää sijaintia" -painiketta.

Ohje: Valitse vaivan sijainti ennen jatkamista.

Ohje: Siirry seuraavaan vaiheeseen.

3 Valitse pääasialliset oireesi (enintään 7)

Valitse sijaintiin liittyvät oireet ja kuvaile niitä. Jotta voit jatkaa ajanvarausta, vähintään yksi oire pitää olla valittu ja sille kirjoitettu kuvaus. Mikäli et löydä sopivaa oiretta, paina Muu oire -painiketta. Mikäli olet ilmoittanut oireeksi kivun, valitse kivun voimakkuus ohjeiden mukaisesti painamalla kipua vastaava numero.

Ohje: Valitse yksi tai useampi oire ja kirjoita niille kuvaukset ennen jatkamista.

Ohje: Siirry seuraavaan vaiheeseen.

3 Ota yhteys päivystykseen tai yleiseen hätänumeroon (112)

Kuvaamasi oireet saattavat viitata päivystyskäyntiä vaativaan vaivaan. Tarkemman arvion tekemiseksi ota yhteyttä suoraan alueesi päivystykseen tai hätätapauksessa yleiseen hätänumeroon 112.

Huomioithan, että antamiasi tietoja ei tallenneta eikä lähetetä eteenpäin.

4 Aiempi hoito



Ohje: Täytä kaikki ylläolevat kentät ennen jatkamista.

Ohje: Siirry seuraavaan vaiheeseen.

5 Tapaturman tiedot


Ohje: Täytä kenttä tai paina ohita ennen jatkamista.

Ohje: Siirry seuraavaan vaiheeseen.

2


Ohje: Täytä kaikki ylläolevat kentät ennen jatkamista.

Ohje: Siirry seuraavaan vaiheeseen.

3 Anna henkilötietosi

Syötä henkilötietosi asiointia varten. Kaikki kentät tulee olla täytetty ja valittu voidaksesi jatkaa. Varmistathan, että yhteystietosi ovat oikein ja voit vastaanottaa tekstiviestejä laitteeseen, jonka puhelinnumeron olet syöttänyt.

Asiakkaan tiedot







Minuun saa olla yhteydessä:





Ohje: Täytä kaikki ylläolevat kentät ennen jatkamista.

Ohje: Siirry seuraavaan vaiheeseen.

6 Ota yhteys päivystykseen tai yleiseen hätänumeroon (112)

Kuvaamasi oireet saattavat viitata päivystyskäyntiä vaativaan vaivaan. Tarkemman arvion tekemiseksi ota yhteyttä suoraan alueesi päivystykseen tai hätätapauksessa yleiseen hätänumeroon 112.

Huomioithan, että antamiasi tietoja ei tallenneta eikä lähetetä eteenpäin.

4 Lähetä lomake

Valitse seuraavan 3 viikon ajalta ne ajankohdat, jolloin et pääse vastaanotolle. Voit myös kirjoittaa nämä kalenterin alla olevaan tekstikenttään. Tämä helpottaa sinulle sopivan vastaanottoajan löytämistä. Kirjoita tekstikenttään missä yksikössä/yksiköissä haluat asioida (Tapiola, Pasila, Myyrmäki, Tikkurila).

Vaihtoehtoisesti voit kirjoittaa alla mitkä ajat eivät sovi Sinulle.

Kun painat “Lähetä“, lomake lähetetään hoitohenkilökunnallemme. Olemme Sinuun yhteydessä samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä tekstiviestillä tai puhelimitse. Jos annoit sähköpostiosoitteesi, saat sähköpostiisi automaattisen varmistusviestin, kun ajanvarauspyyntösi on välitetty perille. Jos et saa kyseistä viestiä antamaasi osoitteeseen, ota yhteys työterveyshuollon keskitettyyn ajanvaraukseen p. 09 839 22012.